Monday, August 5, 2013

jangan pandang sebelah mata

assalamualaikum WBT.

hye peeps !

hari ini kte sedang mengalami fasa terakhir pada bulan Ramadhan yang mulia ini. hakikatnya memang dah trend kan nak post yang baik2.. ni bukan niat nak ikut trend ke apa tapi sekadar renungan buat kita sebagai khalifah di muka bumi yang hanya ditumpangkan sementara sahaja. kita patut bersyukur ye korang.

kekadang kita tak perasan kan apa yang  berlaku pada diri kita. apa yang aku nak maksudkan ni adalah bila dua orang atau lebih gegirl atau boboy duduk sesama then cerciter. haaaa jadi mestilah dy akan bercerita tentang orang yang tak ada di kalangan mereka. btul tak?? of kosh ar kan. then mesti korang rasa len je bila korang bersama-sama dengan orang yang korang umpatkan tu.. STOP IT... jangan amik bulat-bulat apa yang anda dengar tu.siasat dahulu. aku pon kekadang macam tu jugak,tapi bila dah makan tuan barulah aku rasa siasat dahulu hujung pangkal adalah tindakan yang betul.

kita hanya dengar sebelah pihak. belum tentu sebelah pihak tu selalu betul. jadi langkah yang terbaik adalah dengar kedua-dua belah pihak..adil dan saksama. jadi sebagai manusia "don't judge book by its cover ".

no worry ar korang, selagi korang think positif ngan keadaan sekeliling korang especially memeber2 korang,,dorang pon macam tu.

#thank for reading this entry.

P/S: Selagi kita berbaik dengan orang, semua orang akan berbaik dengan kita. Asalkan kita IKHLAS



 senyum macam kerang busuk untuk semua.(",)


2 comments:

  1. yang penting hati kita kat dalam tu, sama ada bersih dan ikhlas atau tidak... hu hu hu..

    ReplyDelete
  2. hana suka dengar jah.. buat halwa telinga.. tap nak percaya tu mmg xla.. walaupun benda tu betul..hehe

    ReplyDelete