Friday, September 20, 2013

tragedi awok!

assalamualaikum wbt..

hye peeps!
sory kepada semua yang menunggu bilalah aku nak update blog baru. naik cuti raya ni kan double triple menyibukkan diri. walhal, bukannya sibuk pon kalo aku ni pandai menjaga masa. keje last minit. (dush dush ameeekaw.hukuman untuk diri sendiri)

pertamanya mesti korang sume pelik sebab entry kali ni nampak macam lain macam je kan ? btol taw,ni tak tipu pon..sungguah aihh ! memang betul "Jodoh Bukan Milik Kita". entry ni maybe ada bosan skit,,(tu untuk orang yang bahagia ar.. wait a minute. aku harap korang sume yang membaca entry ni berbahagia. arachi ! hmm tak tahu nak mula dari mana. tarik nafas,hembus hooooooooo.. ye jodoh memang milik Maha Pencipta. tapi aku juga seorang manusia biasa yang tak lari dari godaan. haish nida, tu ar masa kecil suka kawan dengan monyet tengok sekarang dah kena monkey lovey. apa yang selama ni akan jadi milik kita tak mungkin akan berkekalan. maka bersabarlah wahai hati.

kadang-kadang nak salahkan diri kenapa ada perasan nak mencuba, biasa ar anak muda macam aku ni memang cepat terpengaruh dengan keadaan sekeliling. urmm nampak beno iman awok tak kuatkan? tak apa nida barang yang lepas jangan dikenang. semua cakap rupa itu. tapi yang ngadapnya awok.hehe oleh itu, untuk melupakan segala perkara yang terjadi, aku ambil kesempatan dengan kerja, assignment yang masih setia nak kejar aku.. at least aku dapat keluar dari masalah itu. percaya ar dengan perkara yang terjadi, aku rasa Dia dah tunjuk hikmah-Nya pada aku. Alhamdulillah kawan-kawan dan keluarga banyak bagi sokongan kat aku. mereka memang sayang aku. Subhanallah..maka benarlah letakkan priority yang nombor satu ialah Allah, Keluarga, sahabat. In Shaa Allah bahagia itu pasti akan menjelma.

hmm nampaknya sandiwara awok sampai sini saja,, kepada korang yang menangalami pengalaman seperti aku, meh sini aku nak bgi tips :

1. think positif.
2. kalo teringat kat Xehem2. luangkan masa ngan kawan2 korang macam window shopping ke, tengok wayang ke, jenjalan pon boleh. (asal korang bahagia ar). paling penting sekali...
-
-
-
-
-
-----> letakkan kebergantungan korang pada Allah. doa minta petunjuk agar segala urusan dipermudahkan. In Shaa Allah. daaa



sekarang cuba tengok muka orang kat atas tu happy je. ,,
so kita tak perlulah nak touching-touching.. jangan lupa.
orang yang baik untuk orang yang baik, so kite kena ar jadi yang terbaik kalo nak dapatkan yang baik.
# thanks for reading peeps. adios.

1 comment:

  1. visit my blog.. im new comer
    http://comelylife77.blogspot.com/

    ReplyDelete