Tuesday, October 13, 2015

Aku dan Hiking

assalamualaikum

aku tak tahu macam mana aku boleh berjinak-jinak dengan aktiviti hiking ni. Kemungkinan aku memang nakkan satu kelainan. sejak aku berpraktikum ni, waktu aku memang pack, banyak sangat nak kena urus. Hujung minggu duduk bilik je hadap kerja-kerja ni. errgh ! aku perlu keluar dari zon kebiasaan ini. mula-mula memang payah. Tapi classmate sek rendah aku betul-betul beri aku idea .Ya idea yang aku maksudkan tu adalah aktiviti hiking. wow. Hiking. apa yang aku boleh definisikan adalah satu kerja yang memenatkan, leceh, susah. Aku ni kalau benda yang leceh, memang susah nak buat. Tapi bila tengok kawan-kawan aku post gambar, macam best.Maka hati aku pon berkbar-kobar nak pergi. thanks to Munira, Zila, Jeremy. aku banyak refer tantang hiking ni dengan dorang. exactly, abg mir. lupa lak. Bila tiba waktu cuti , aku pon plan dengan Munira dan Zila untuk hiking. Nasib baik dorang ni pon lasak jugak. jadi tulah serba sedikit kisah aku dan hiking ni. Bila aku dah cuba lakukan , ternyata, positif. aku lebih yakin, percaya pada diri, kenal dengan diri aku yang paling pnting, aku dapat lihat view nature yang segar dan cantik serius wey. tak percaya korang cubalah sendiri. Yes, i fall in love with the nature. excitement. 

cantik bukan? heheheeh

4 comments:

  1. masa study dulu ada bukit belakang ipg.
    selepas jog msti naik bukit..sbb atas tu ade pokok rambutan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sgt niat dy sebenarnya nk makan rambutan tu,,hahaah kantoi

      Delete