Wednesday, December 14, 2016

Jodoh

Assalamualaikum..
Berhabuk dah blog ni. Dah bertahun tak buka. Tengok tajuk pon dah bole agak kan. Jodoh. Kalau dulu aku excited bile orang sekeliling cakap pasal jodoh, bakal imam,  tulang rusuk.  Perghh seronok betul. Rancak bebual kot. Disebabkan perkarq tersebut aku pon terus terlibat dengan terjaga jodoh orang lain.  Kenapa aku cakap macam tu?  sebab yang mana aku tolong jagakan tu memang dah jumpa jodoh masing2.  Salah seorang dari mereka tak lama lagi nak menimang anak. Tak sedih pon.  Pada aku jodoh itu rahsia Allah. Salah satu cara untuk dapatkan jodoh dengan perbaiki amalan dan ibadah. Aku ni pon selalu jugak menyeru jodoh. Hahaha.  Tapi kita tak tahu jodoh yang mana datang dulu. Jodoh tu ada dua jodoh kahwin dan jodoh maut. Sesungguhnya kita sebagai hamba hanya selalu berdoa yang lebih baik. 
Ye sama-sama kita berdoa untuk mendapatkan jodoh yang lebih baik.  Cepat atau lambat jodoh kita Allah dah sediakan.  Berdoa, usaha dan tawakal. Semoga kita sama-sama berada di bawah keredhaan-Nya..

No comments:

Post a Comment