Monday, October 14, 2019

Ameena's first book

Sejak jadi ibu ni aku memang berhabis duit beli sesuatu untuk ameena. Mestilah benda yang berfaedah aku beli. Sejak jadi follower syeikh muzaphar ni banyak ilmu parenting yang aku dapat. Antaranya bagi rangsangan kepada baby.sebenarnya rangsangan ni boleh mempercepatkan baby bercakap. Segvala yang kita buat kat baby akan diserap oleh baby dari semasa ke semasa. Aku memang dari preggy lagi suka dedahkan ameena dengan muzik, selawat dan bercerita. Nampak la bila dah keluar nu ligat mulut dia babling mamama papapa bababa buuuuuu. Sekarang ni aku tengah dedahkan dia pada bunyi. Ransang telinga dia untuk fokus bunyi datang dari arah mana.

Mainan yang bole kenalkan bunyi dan teether
Selain tu, flash card pon memang boleh dah bagi ameena baca. Banyak la jugak beli flashcard utk ameena. Antaranya banyak kepada buah-buahan , huruf, kenderaan dan sebagainya. Flash card aku lebih suka beli kat motherhood, shopee.

flash card ni aku beli free kat website motherhood

My first word ni bagus untuk baby. From big bad wolf

Yang ni ibu dia yang excited. Tunggu ameena besar sikit la baru bagi. From big bad wolf
Yang ni kat shopee. Selamat dan tahan lama.



Ni mcm education sikit la berbanding ameena tgk dinding kipas...hejeje





No comments:

Post a Comment